Choklad iFokus

Choklad

Etikettljus-choklad
Läst 3010 ggr
HannaM
2010-10-29 09:40
0

Fazer

Eftersom många här verkar vara mjölkchokladfantaster (men insnöad på marabou av någon anledning) så undrar jag, hur många har sett och provat dom två nya fazerkakorna?

En med valnötter och en med cashew!

Och när vi ändå är inne på det, tarragona har en ny med pistage, någon som testat?

XeZafir
2010-10-29 18:59
0

Nya tarragona har jag inte provat men gamla är ganska gott.

Fazers nya choklad är inte heller prövat av mig…lite dåligt. Tror det kan bli något av dem till fredagsmys!

Härlig helg!

fiffiluren
2010-10-31 23:36
0

har provat den med cashew och salt, jättegod :)

har inte sett den med valnötter, men jag kommer nog inte testa den, jag tycker att valnötter lätt blir lite beskt :/

Ebba-A
2010-11-01 16:43
0

Har också testat den med Cashew och salt, men någon Fazer med valnötter har jag inte sett till. Inte heller Tarragona med pistasch, fast det låter verkligen gott med pistaschnötter och choklad!

Känns som att precis innan sommaren och mitt på hösten är de populäraste tillfällena att lansera nya chokladsorter, nu finns det ju en hel del nyheter.

Värd på Choklad iFokus

Bergspuman
2010-11-01 17:34
0

Inte testat någon av de nya. Men generellt sett tycker jag mycket bättre om Fazers choklad än om Marabous som jag uppfattar som för kletig och inte tillräckligt "mustig" i smaken.

HannaM
2010-11-01 18:49
0

#4 Marabous är kletigare för den innehåller smörfett. Fazers rena mjölk gör inte det.

Valnöten och pistaschen har jag sett på pressbyrån, dom är ofta tidiga med nya smaker.

Bergspuman
2010-11-01 20:54
0

#5 Ah se där, en bra förklaring. Jag tror jag ska strunta i Marabou hädanefter…

HannaM
2010-11-01 20:58
0

#6 Det tycker jag låter som ett bra beslut om du inte tycker det är gott. Jag föredrar fazer absolut. Dock ska jag ärligt säga att jag inte kikat i någon mer innehållsförteckning än den rena mjölkchokladen så jag har inte koll på hur dom med nötter i te.x. är.