Favorit-b&j?
Detta kanske inte riktigt handlar om bara choklad då det finns smaker utan, men ändå - vilken är din favoritsmak på ben&jerry?:)
/Isa
Det är helt okej här, vi har haft b&j-trådar förut :)
Min favorit är Phish Food, åt den idag faktiskt.
Värd på Choklad iFokus
#1 Aha det visste jag inte:)
Okej den har jag inte smakat tror jag (a)
/Isa

Hmm ju mer choklad desto bättre är min åsikt men nu var det evigheter sen jag åt någon av dom, klarar inte laktos längre.
#3 Håller med;) nej vad synd! Har också varit laktosintolerant men av någon anledning försvann det som tur var:)
/Isa

Min favorit måste nog vara Bohemian Raspberry, helt gudomlig. :)
Jag älskade den med körbär och choklad, synd att dom slutade men den. Bohemian Raspberry fick jag svullna läppar av, vet inte vad det var i den som jag inte tålde.

Gillar glass massor och är laktosintollerant men då funkar Lactrase kapslar (receptfri på apoteket) utmärkt.
Nu har GB kommit med en ny B&J pinne som är himmelsk. Den innehåller kletig söt kola, salt jordnötsmör, chokladöverdrag med kaksmulor i… just detta söta med det salta är mums.
#7 Åh den måste jag prova!
/Isa
Chunkey Monkey är min favorit.
Men gillar även den med vitchoklad och mashmallows i.
Chocolate macadamia är min favorit just nu, annars half baked
Någon som ätit i deras glassbarer där de har fler smaker än i butik? Har ni några tips?

Phish Food ?
Cherry Garcia och Chunky Monkey blir det oftast för mig eftersom jag gillar fruktsmakerna. Vill jag ha vanilj så blir det Cookie Dough och vill jag ha choklad så blir det New York Super Fudge Chunk.
Vet att Cherry Garcia är borta från deras hemsida men jag hittar den ändå ibland. 
Helt klart Chocolate Fudge Brownie!
Har smakat på massa olika men tycker alltid att det finns någonting i smaken som jag inte gillar..
Vad sugen man blev på glass nu då.. :(
Jag har sett cherry garcia på flera platser nu, det verkar som att den är tillbaka, i halvlitersförpackning
Har sett att de börjat med fairly nuts i halvlitersförpackning också :)
En jag saknar är dock fossil fuel, den var ju väldigt god. Synd att de verkar ta bort smaker bara föratt det kommer nya, i USA har de ju massor.
Hm, Cherry Garcia är ju sjukt sugen på att prova, annars gillar jag Cookie Dough och Cheesecake smakerna
chocolate fudge brwnie:D och den 7 augusti ska mina föräldrar bort så då ska jag få två burkar för dom har specialpris på ett ställe på ica maxi där jag bor och då ska jag ta chocholate brownie och någon annan, jag har ätit den, phish food, smakat cookie dough och vanilla toffé crunch….

Fick möjlighet att smaka på cherry garcia nu i helgen när vi var på liseberg, och jäklar vad god den var :3
Jag är också sugen på att prova Cherry Garcia! :3 Annars tyckte jag om Bohemian Raspberry men hittar den inte länge nån stans där jag bor :O
Finns en till jag också vet att jag tycker mycket om men minns inte vad den hette nu >.<

Sett att det finns två sorbeter nu.. jippie för oss=)
Cherry Garcia är den ny? Eller är jag bara allmännt blindstyre i B&J kylen 

Har faktiskt inte sett Cherry i affären, bara i glassbaren tyvärr :/
(skrev det tidigare i tråden, men iallafall):
Jag har sett cherry garcia i halvlitersburkar flera gånger under sommaren, iallafall nere i stockholm. Smaken är inte ny, men på halvliter är den ny, förr har jag bara sett dem i småförpackningar..
chocolate therapy!! fast den försvann nu - så nu är det Chocolate fudge brownie
Hitta Cherry Garcia på Ica Supermarket, hmm tror jag hade lite för höga förväntningar på den, tyckte den var lite sötare än jag tänkt mig, hade fått för mig den skulle vara lite "syrlig" men absollut helt okej.
Chocolate Fugde Brownie är godast. Cookie Dough och Half Baked är nog den äckligaste glass jag någonsin ätit! Så sött så att hela munnen vrider sig och mådde illa. usch, nej!
Not your mom, not your milk.
Chocolate Fudge brownie & Cookie dough!! :D
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Phish food såklart!
Jag & en kompis köper ofta en 0,5 liters och delar på, bara för att det är så gott!
**Cherry Garcia eller Bohemian Raspberries… MMMMM
**
Vad kostar 1/2 liter där du bor?
Där jag bor kostar den 49.90:- eller 54.90:-
#31 vem frågar du? Hos oss kostar den ca 50:- (Luleå)
Jag frågar er alla, B&J-älskare!
Jag bor i Stockholm, på Södermalm. Jag misstänker att de har samma pris i hela landet men jag har varit med om att det har varit extrapris en gång och då kostade den 34.90:-, jag fyllde frysen så mycket jag kunde med olika smaker.
hihi vilket kap #33!!!
Inte sett de vanliga burkarna på rea här men däremot styckglassen, den runda. En affär sålde dem för 5 kr styck….önskar jag köpt alla de hade ha ha

Jag har inte smakat någon B&J glass, men jag vill värkligen göra det för alla låter så goda.
Jag har en ny favorit nu, Cherry Garcia! Verkligen helt underbar smak.
Värd på Choklad iFokus
#37 Ska ABSOLUT köpa en! :)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Den är fan bäst, är så sugen på Cherry garcia.
Jag köpte en Cherry Garcia igår men det var verkligen inte in smak. Jag hatar bittermandelskubb (kakan altså) och det enda denna glassen smakade var ju bittermandel 
Nej jag håller mig till Phish food!
Hakuna matata!
#40, men den smakar ju massor med körsbär också :) Jaja, alla gillar olika, betyder att det blir mer Cherry Garcia i frysdisken då ;)
Caramel chew chew helt klart, den är verkligen gudomligt god.

Coockie Dough, mumma!
Har bara smakat två st.
En va typ med små choklad bananer i (jättegulligt) och sen den där Peanut Butter Cookie Dough eller vad den nu heter xD
Båda var jättesmaskiga.