CHOKLADBEROENDE
Hej! Jag gissar att jag verkligen inte är den enda med chocolate-addicts. Men nu skulle jag gärna vilja ha lite råd för att stå emot behovet. Det är lite jobbigt ibland och det är ju aldrig bra att skippa lunch och bara käka choklad för att det är det enda man tycker att man kan äta just då.
Jag går på mediciner för psykiskt välmående, och för ett tag sedan sade en läkare till mig att äta mer regelbundet och fler "riktiga" mål samt mer vatten. detta ska förstås hjälpa till med den psykiska delen, men det är så jävla svårt!
i skolan serveras mat som ibland knappt är ätlig (inte ens om man håller för näsan) och då skrapar man ihop mynten i fickan och går ner till tobaksbutiken. Där köper vi snabba kolhydrater och får lite energi. Det har blivit en vana sedan sjätte klass.
Och nu klarar jag mig inte en dag utan choklad. Det gör mig för glad. Vissa av mina vänner skrattar åt mig och tror att jag driver med dem. Men nepp.
Hjälp mig, snälla!
Sluta ät choklad. Det är det enda som hjälper. De första dagarna är jobbiga, men sedan kommer du känna att du inte ens är sugen på choklad =)
Ät en riktig måltid på morgonen med riktig smör, äggröra, bacon.
Då blir du riktig mätt, då blir det lättare att stå emot.
Om du äter müsli eller kolhydratrik frukost kommer du att vara sötsugen snabbare och oftare.
Om du vet att skolmaten kommer vara något du verkligen inte gillar en viss dag så ta med matlåda istället.
#4-5 Och meningen med dessa inlägg är…? 
#6 (tass är det ju så folk kan se den heliga vetenskapens visdom).
#7 TS har redan fått svar, om denne inte är nöjd med dessa brukar TS putta upp själv *oskrivna forumregler typ*
Håller med din läkare om att äta mer nyttigt och regelbundet. Då hinner man inte känna suget på sött som man gör annars.
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
*Tar bort chokladgummans kommentarer då dessa är spam & låser tråden*
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus