Favvochocklad att baka med?
Hej!
När jag bakar, bakar jag istortsätt alltid något med choklad. Tycker inte om så mycket annat och choklad är ju det bästa som finns så varför ska man baka annat?
Oftsat i recepten står det att man ska använda blockchoklad. Jag tycker inte blockchoklad är gott så jag använder alltid marabous mörka choklad. Men funderar på att prova att baka med någon annan storst mörk choklad nästa gång.
Vad brukar ni använda när ni bakar?
Finns det sorter som funkar bätter/sämre att baka med?
Mvh Linn
Mvh Linn
Är det ingen som använder choklad när ni bakar?
Mvh Linn
Marabous mörk choklad är god att baka med. Den är inte alls god att äta som den är tycker jag men i bakverk är den super =)
Fred och god växt!
ja, jag har inte testat någon annan att baka med faktiskt, men ska göra chokladcheescake i helgen så då tänkte jag testa någon annan sort!
Tror du att marabous vita choklad går att smälta och baka med?
Mvh Linn
Den har jag aldrig testat. Eller jo, förresten det kanske jag har när jag tänker efter. Köpte det men det var inte så gott att äta. Den går nog fint att baka med, kan tänka mej att den passar i bakverk.
Det finns ju alltid Lindt, den är god att baka med, speciellt den vita. Dock kostar den ju lite mer. Vill man spara är annars vit blockchoklad ett alternativ, den brukar vara ganska okej.
Fred och god växt!
Jag brukar smälta ner 100g vit Lindt i min smörkräm, hacka ner bitar av 86% choklad i kladdkakesmeten och bitar av 70% coklad (Lindt eller Marabou premium) i chokladmoussen. Bakar jag något med kakao använder jag chokladfabrikens, lite dyrare än vanlig ögon men värd varenda öre.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
okej! Ska testa lite fler olika sorter tror jag! :)
Mvh Linn
Jag använder alltid Odense choklader förutom när jag gjuter pralinskal då jag använder Fazers 70 %
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se