Mörk choklad
Gillar ni mörk choklad? Jag älskar det!
Ju mörkare desto bättre 

Jo, mörk choklad brukar kunna vara väldigt gott men det beror ju lite på vilken sort det är också.

Precis som #1 skriver, det är skillnad på choklad o choklad……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag har bara smakat Marabou Premium så jag vet inte hur andra choklader smakar 
Jag gillar Lindt Exellence…Intense Mint…mmmmm den är Såååå god!
till och med min lilla dotter som inte gillar mörk choklad blev helt såld på den!
Usch säger jag om mörk choklad. 
Jag älskar mörk choklad.
90 % Kakao choklad är min favorit ;)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i mörk choklad. Fast sedan fick jag smaka på en ny sort som mamma köpt hem. MUMS! Lindt Excellence Madagascar, 70 % kakao. Äter en liten bit om dagen för att bli lite gladare :-)
Mvh Alicia.
Det är jättegott när man äter en ruta av fin, mörk choklad. Men mer än en ruta gör mig illamående och törstig!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Älskar verkligen mörk choklad! Den som äts flitigast är Marabou Premium 70% eller Lindt 70% :) Dock är jag inget stort fan av choklader som innehåller högre kakaohalt. 90% är som att äta kakaopulver rakt upp och ner :)
Förr var jag mycket förtjust i Lindt Exellence men efter att smakat en tysk chocklad (Tembadoro) från Rausch så har jag fastnat iden. Varje dag äter (egentligen inte äta utan låta chockladrutan smälta i munnen) jag 1 eller 2 rutor med en kopp espresso. Jag älskar mörk chocklad.
Är helt såld på mörk choklad, helst 70%. Måste dock hålla med #10, för stora mängder blir jag enbart illamående och törstig av. Däremot tackar jag inte nej till ett par, tre rutor. ;)
jag älskar mörk chocklad, gärna över 70%, men äter dom gärna smaksatta med någon frukt eller nötter i.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Nykanin
♥
Mörk chocklad
;)
Mvh Linnéa
puttar upp lite :)
Japp :) gärna runt 80 %
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Föredrar ljus, men mörk funkar om det finns hemma
Mint är favoriten.

Mvh Stephanie 

Jag älskar 70% choklad med mint i :)
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
Jag älskar Lindt Excellence Chili. :)
Mörk choklad är igentligen nyttigare än ljus, men själv föredrar jag den ljusa chokladen!
Med vänliga hälsningar Mika & Oso 
jag älskar mörk choklad nästan lla i min klass tycker det är konstigt
Jag gillar också mörk choklad :) Men jag håller mig runt 65-75% annars blir den för stark. Favoriten är mörkchoklad (70%) med havssalt ;) Lite udda blandning, men den är sååå god!
mörk choklad = mmmmmmmmmmmmmmmmmmmhmmm!!!!! <3
Jag är inte så förtjust i choklad som är över 70%. ;)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com