Choklad iFokus

Choklad

Etiketthögtider-choklad
Läst 837 ggr
charlie
0

Jul och Choklad

Det som jag tycker är tråkigt med julen är att den domineras av Alladin och Paradis "chokladaskar". Eller snarare askar överhuvudtaget.

Jag förstår inte varför det inte säljs mer riktiga askar med chokladpraliner istället för billig söt mjölkchokladsaskar?

---

Faxlin
0

För att folk är fantasilösa tror jag .-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sezierra
0

Vad är det du är ute efter? Det finns fina presentförpackningar med ex Valrhona choklad på olika ställen (ex Nk eller P&B). Eller så kan man alltid göra en egen liten presentask med olika sorters choklad i vilket kan varieras i all oändlighet och med lite fantasi kan den passa vem som helst som gillar choklad.

HannaM
0

Eller så kan man göra sin egen choklad att ge bort om man är riktigt flitig och har tid över=) Annars finns det som sagt finare chokladpraliner på ganska många ställen numera=) Att alladin och paradis hänger i beror nog på traditioner och som åsa säger fantasilösa människor

[Asta]
0

Det finns väl massor med chokladpraliner? Det brukar dessutom finnas så att man kan välja både kartongstorlek och innehåll. Det som är det besvärliga väl att det är väldigt dyrt så vill man ha sådana så får man vara beredd att punga ut med en hel del.

För min del gillar jag Paradis så för min del är det bra.