Annons:
Etiketterifokusom-sajten
Läst 303 ggr
Carmarino
9/4/20, 12:44 PM

iFokus uppdateras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har nog inte undgått så många av er att iFokus kommer att uppdateras i helgen. Det innebär att iFokus stänger ner ikväll/natt och när uppdateringen är klar så är det den nya plattformen som gäller. Samma adress, men med nytt utseende och en del förändringar.

Guldmynten försvinner så skynda er att handla upp de ni har. Medaljerna är däremot kvar.

Det kommer inte längre att gå att bokmärka inlägg och möjligheten att ha mailbevakning på enskilda trådar försvinner.

Gästböckerna och Anteckningsblocket tas bort, så spara det innehåll i dessa du vill ha kvar.

iFokus app till mobilen kommer att tas bort. Det påverkar dock bara er som har installerat den. För er som använt telefonens webbläsare för att läsa iFokus kommer det att fungera som tidigare, men det kommer att se lite annorlunda ut.

Vill man använda emojis på datorn så får man fram dem genom att trycka på windowstangen och punkttangenten. Detta gäller i första hand i Windows 10. Hittar man dem inte kan man gå till http://www.mediemanniskan.se/emojis, markera önskad emoji och kopiera den.

Formatering av inlägg går inte längre att göra via "listen" ovanför skrivrutan, så här är en liten lathund hur man formaterar text i nya iFokus:

För att få fetstil skrivs texten mellan två asterisker: **text**

För att få kursiv stil skrivs texten mellan en asterisk: *text*

Understruken text används oftast inte, men vill man absolut ha det så går det göra med den här koden:
<u>Understruken text.</u>

Om det inte blir en radmatning där man vill ha den så kan den göras med att skriva <BR>. Skriver man det två gånger blir det nytt stycke.

Vill man länka en text så skriver man så här:
[text](https://ifokus.se)
"text" ersätts med den text du vill länka och "https://ifokus.se" ersätts med url:en till sidan du vill länka till.

Vill man istället länka till en epostadress så skriver man [info@ifokus.se](mailto:info@ifokus.se)

Det går att lägga in bilder direkt i ett inlägg om man har webbadressen till bilderna. Det gör man genom att skriva ett utropstecken framför länken:

![text](https://ifokus.se)

Vill man höja upp eller sänka ner text skriver man så här:

<sup>höja upp text</sup>

<sub>sänka ner text</sub>

Tre bindestreck med en tom rad ovanför och under ger en linje tvärsöver rutan.


Om man sätter två ~ före och efter ett ord eller en hel mening, så blir texten överstruken.

Stora rubriker startas med en "brädgård" och ett mellanslag, d.v.s. # Rubrik

Stor rubrik

Mindre rubriker startas med två "brädgårdar" och ett mellanslag, d.v.s. ## Mindre rubrik

Mindre rubrik

Ju fler # framför mellanslaget desto mindre rubrik.

Vill man ha mer än ett mellanslag mellan ord så skriver man &nbsp; för varje mellanslag man vill ha.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/25/20, 2:39 PM av Carmarino
Annons:
Soffan123
9/4/20, 6:00 PM
#1

#1 Hur kommer man till guldmyntsshoppen?

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Carmarino
9/4/20, 6:38 PM
#2

#1 Klicka på din ikon i övre högra hörnet. I vänsterspalten har du en rubrik som heter Guldmynt och därunder ser du hur många Guldmynt du har och där finns Guldmyntshoppen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
9/4/20, 8:40 PM
#3

#0 Tack för instruktioner! 👍

Tar nog ett tag innan man har memorerat allt.

Carmarino
9/4/20, 8:43 PM
#4

#3 Varsågod.

Ja, det lär ta en stund. Har lagt in lathunden i ett dokument på datorn så att jag lätt hittar den. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Herveaux
9/6/20, 12:57 PM
#5

#2: Guldmynten och Guldmyntshoppen har gått i graven.

Tack för den suveräna lathunden! 😁


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
9/6/20, 1:14 PM
#6

#5: Jäpp. Skrev inlägget innan uppgraderingen, så att de som ville kunde shoppa loss med sina Guldmynt. 😁

Roligt att du gillar den. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Herveaux
9/6/20, 1:23 PM
#7

#6: Sorry! Jag tyckte jag kollade datumet på ditt inlägg men mina ögon ljög visst för mig ändå. 😒


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
9/6/20, 1:25 PM
#8

#7: Stilen är pytteliten, så det är inte så lätt att se. 😒


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Huygens
9/8/20, 10:42 AM
#9

Hur lägger man till ord i Lexikon? Den tidigare "kryssrutan" verkar saknas.

Hm, klickar man på Lexikon hittas inte sidan…

  • Redigerat 9/8/20, 10:43 AM av Huygens
Herveaux
9/8/20, 10:49 AM
#10

#9: På mitt forum ser jag Tillhör lexikon-rutan när jag skriver inlägg.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
9/8/20, 11:05 AM
#11

#9: Jag ser också lexikon-rutan när jag skriver ett inlägg. Tror dock bara det fungerar om man är värd/medarbetare, men jag är inte säker.

Kollade både på Supportsajten och den här sajten, och där får man upp lexikonet om man klickar på det. Kanske det inte finns något Lexikon på sajten du var?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/8/20, 11:08 AM av Carmarino
Upp till toppen
Annons: