Choklad iFokus

Choklad

Läst 343 ggr
Ahk1124
0

Ont när jag äter choklad?!?

Hej! Jag har ett litet konstigt chokladproblem, ibland när jag äter så får jag så otroligt ont i typ svalget, det är jättesvårt att förklara men jag får verkligen ont, framförallt i svalget och halsen och får svårt att svälja. Det strålar nästan upp i öronen så huvudet börjar också göra ont. Det går över efter en stund, och det har bara hänt typ två gånger och jag har kunnat äta utan att det händer. Men sjukt irriterande, det gör verkligen ont som en värk, inte typ ilar eller nåt. Någon som har känt likadant eller vet vad problemet är?

Carmarino
0

Har aldrig hört talas om det faktiskt. Minns du om det var någon särskild sorts choklad du åt när det hände?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ahk1124
1

#1 Det var vanlig marabou mjölkchoklad, som jag har kunnat äta tidigare utan att något har hänt🤔

Caeli
1

Någon typ av allergi kanske? Kan komma plötsligt och även om man har ätit samma sak utan problem tidigare.

Carmarino
0

Väldigt svårt att bedöma vad det kan vara om det bara händer ibland och du kan äta samma sorts choklad utan besvär vid andra tillfällen. Du får hålla koll på om det börjar komma oftare och i så fall kontakta vården.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ