Annons:
Etiketterartikelchokladtemperering
Läst 40 ggr
Carmarino
2023-01-09 12:04

Temperera choklad med Mycryo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har hört och läst en del om att temperera choklad med mycryo, som består av 100 procent kakaosmör i pulverform. När det var fraktfritt på Lyckas med mat innan jul så passade jag på att köpa en liten burk för att testa. Måste säga att jag blev glatt överraskad av hur enkelt det var.

https://www.lyckasmedmat.se/kakaopulver/14440-mycryo-kakaosmoer-pulver-callebaut.html
(Det finns även en variant från Cacao Berry, och det var den jag köpte för den kan man få i en 50 g-burk. Tror inte det är någon större skillnad på dem, mer än att det är olika storlekar på burkarna.)

I anvisningarna står att man ska använda 1-2 procent pulver. Vägde upp hur mycket en tesked vägde, och det blev ca 3 gram. Min våg är inte jätteexakt, men eftersom jag skulle temperera 200 gram choklad blev det perfekt med 1 tsk eftersom en procent är 2 gram och två procent är 4 gram, så det blev mittemellan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mycryo från Callebaut består av 100% kakaosmör i pulverform. Temperera choklad eller stek maten i Mycryo. Prisvärt och alltid snabb leverans hos oss!
  • Redigerat 2023-12-21 01:55 av Carmarino
Annons:
Upp till toppen
Annons: