magraste chokladen???
hej älskar choklad,men kämpar med min vikt o har inte ätit samma mängder choklad som ja brukar,men känner att jag ngn gång skulle vilja unna mig en bit ex till kaffet.Visst mörk choklad säger alla o helst över 70% så långt är jag med.Men har ni något tipps på en sån som är god o inte smakar för beskt samt inte är så fet o inte innehåller så mycket socker.Jag vill inte ha ngn light choklad utan bara så nyttig som möjligt…….jag ser fram mot era tipps tack på förhand mvh kajanus
Inte spec mager men en som är snäppet bättre än mjölkchoklad är Anthon Bergs Venezuela. Den är gudomligt god :o)
Jag har sett att Antonberg har olika sockerfria varianter och de brukar inte vara så dyra, själv gillar jag inte de sockerfria så mycket men jag har för mig att vi har ett litet test på just en sockerfri om jag inte mins helt fel. Jag ska kolla för den kanske inte är publicerad ännu.
Men jag måste nog tillägga att jag verkligen inte kan med sötningsmedel och känner starkt av den. Prova om du känner för det, vi är ju alla olika och den kanske funkar för dig?

amedei 9 är klockren den är så god så du behöver inte ta mycket!

Ju högre kakaohalten är, desto lägre är socker halten :) Jag vet, jag är diabetiker, och vi ska ju helst äta så lite socker som möjligt. Sockerfria chokladkakor har ofta laxerande effekt, och smakar inte så bra, tycker jag iaf.
nä ja håller med gillar inte heller sötningsmedel det va det jamenade när ja skrev ingen light choklad….tack för alla tipps…..kom gärna m fler om ni kommer på ngt mer ,tack alla
hej igne läste om chokladprovningen , den burekn chopeaux de chokolate 77% var på nätet hittar man den????lät god i eran beskrivning,tänkte ja kanske kunde ha den på frukt???eller i kaffet???samt vad den kosta???tack igen

hasr letat runt lite efter dolfin copeaux, hittade ingen försäljare som sålde via nätet i sverige, men däremot fanns det nån i tyskland. en burk (100 g) gick på 9.90 euro. jag har för mig att den är billigare i hötorgshallen så om du har vägarna förbi köp den där
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"