Kladdmuffins recept!
Hejsan, nu ska jag baka kladdmuffins :) Kan någon vänlig själ ge mig ett recept? ;) Det går bra med ett vanligt kladdkakerecept (har inga såna, de har mystiskt försvunnit) och sen säger ni hur länge man ska ha i ungnen? Snälla nån svara, Och säg inte att jag ska söka… För min sökfunktion funkar inte! ^^

den får jättegärna vara snabb och enkel att göra! ;)

Jag brukar alltid använda ett vanligt kalddkake recept och bara ändra på tiden som ska vara i ungnen. Delar med mig av det recept jag brukar använda ;)
Philippa och Denise kladkaka:
2 ägg
3dl socker
1½ dl mjöl
100g smör
2 msk kakao
½ msk vaniljsocker
en nypa salt
sätt ungnen på 175 grader.
vispa ägg och socker pösigt, tillsätt sedan mjölet.
smält smöret och blanda i kakaon, saltet och vaniljsockret.
vispa ordenkligt och lägg i muffinsformar.
Ha dom i ungnen ca 10 minuter, mer eller mindre om det behövs, alla ungnar är olika
Jag har fått ett recept från en kompis och i det är det smält choklad och sirap också. De blir himelskt goda, har inte receptet här på jobbet men jag kan skicka in det i kväll när jag äntligen kommer hem. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

okej! ack för receptet #2! och tack för det kommande receptet 3#! xD

Ooh det receptet lät ju underbart :)
// Liinda
Här kommer det! Förlåt att jag inte hann lägga ut det igår… :)
- 2 ägg
- 2dl socker
- 1tsk vaniljsocker
- 50g smör
- ½dl matolja
- 1dl ljus sirap
- 2dl vetemjöl
- 1dl kakao
- 1tsk bakpulver
- 1 nypa salt
- 100g mörk choklad
Gör så här:
Vispa ägg, socker och vaniljsocker pösigt. Smält smöret, häll i matolja och sirap. Blanda med äggsmeten. Blanda mjöl, kakao, bakpulver och salt som du försiktigt vänder ner i smeten. Smält chokladen i vattenbad och blanda i.
Häll i formarna och in i ugnen i 175 grader i cirka 12 minuter. :)
Hoppas det smakar!

Bim berätta gärna hur de vart, och ännu hellre visa foton på dem med :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#6 thanx
#7 jodå, det ska jag, men bara jag hinner någon dag nu… :/ jag vet inte om jag gör det..

#6: Hur mycket smet i varje form?
#8: Det är lungt, annars får du visa resultatet sedan när du gör det någon gång :-) Jag älskar att se bilder på allt gott ni medlemmar gör. :-)
Audiatur et altera pars
#9 Tjaa.. jag vet inte riktigt… jag tog lite på en höft bar..:) Svrt att säga.. men de blir inte så stora i alla fall. :)
#6 Jag ska baka dom idag :) Ska bjuda släkten på papaps sida på julafton(har man kräsna syskon och kusiner funkar bara bakverk med choklad) och jag har ändå 100 gr choklad över när jag bakat Christmas Cupcakes ;) Tänkte göra i muffinsformar av folie. så dom håller formen, och nte rinner ut :)
Värd på Choklad iFokus

#11: Ohh, men fota dem så jag får se hur de vart :-)
Audiatur et altera pars

hehe ja sådant kan hända oss alla;D
// Liinda
#13 Vad tyckte du smakmässigt då? :)
#15 Dom var jättegoda :D Kladdiga, så det blir att äta med sked ;) Men mycket godare än vanlig kladdkaka :)
Värd på Choklad iFokus

#6 ditt recept verkar väldigt smarrigt - ska pröva det någon dag - mina kladdkake recept verkar försvinna, och när jag väl gör en - så blir de ofta överbakta, så håll tummarna!
gott nytt år hälsar moonflower