Choklad, medicin mot rethosta!
Hej alla glada.
Sitter här så glad så glad då jag hittat en artikel på sund.nu där det står att man kan slippa rethosta om man äter choklad enligt forskning. En läkare i Norrköping har visst ordinerat det.
Hoppas länken blir rätt så ni hittar det. Källan till den korta artikeln skall visst vara Dagens medicin så lite seriöst låter det ju. Gissa vad jag kommer prova nästa gång vi har rethosta i familjen!?
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Låter jättebra=p sånna recept gillar jag…

wiiieee :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

hmmm det kan nog funka skitbra, dock är jag lite tveksam till att man ska slänga i sig rent kakaopulver mot hosta
känns som att det skulle ge lite motsatt effekt
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Lite ironiskt så har jag redan haft anledning att prova. Jag åt fin mörk choklad 70% och det fungerade bra. Detta kommer jag prova igen.
#3 Kakaopulver är nog ingen "hit"
. Måste dock säga att det kändes bra att kunna tugga i sig ett gäng mörka bitar, njuta och känna att jag gör det för hostan!!
.
Rethosta kanske blir vanligare om inte annat. Kanske råkar få en släng bara sådär och måste äta lite. *host, host* 

Va, tror du? Så skulle jag aldrig kunna göra
.

Nu efter att jag läst om 3 chokladkakor i veckan är nyttigt och bra så kom jag på att jag la ut denna för ett år sedan. Nu är det ju host tider igen så den kanske bör dammas av för att ytterligare ge en anledning till att äta choklad.

Exakt, nu är det hostningstider. Och då passar sådant här ypperligt att läsa :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars