Gjort dammsugare idag!
Gjorde dessa idag :D
Dammsugare
Det här behövs till 20 st:
till "fyllningen"
1 färdig sockerkaka, 220 g
2 msk punsch
50 g smör eller margarin
50 g mandelmassa
50 g mörk choklad
och runt:
500 g gul marsipan
Gör så här:
1. Smula sönder sockerkakan och fukta den med punsch. Rör i smör och riven mandelmassa.
2. Smält chokladen och låt svalna något.
Rör ner i smeten. Låt eventuellt smeten stelna en stund i kylskåp om den känns lös.
Rulla ut smeten till 1 1/2 cm tjocka stänger.
3. Kavla ut marsipanen till avlånga plattor och lägg en sträng fyllning på marsipanen. Rulla in fyllningen och skär marsipanrullen i 5 cm långa bitar.
Doppa ändarna i smält choklad.
Hittade receptet i mammas hemmets journal
Mums!

Spännande! Men det låter lite för avancerat för min del 
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Mmmmmmmmmm, sanslöst vad sugen man blir när man de här goda recepten !

Vad fina de blev- Jag har aldrig testat att göra dem själv faktiskt. Men min sambo älskar dessa, så kanske vore det något att överraska honom med.
Tackar för receptet och den fina bilden.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det var inte alls svårt att göra, lite pillrigt kanske. Men de va de värt, för de är supergoda :D
vad fina
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Läste det receptet på HJ nätupplaga, så jag ska oxå testa det framöver. Ska bli spännande att se hur det lyckas.

Kan man inte göra utan punsch ;)?
/Elvira :D

#7 jodå man kan gör det utan punch=) Man kan köpa arraksessense om man vill att de ska smaka som köpta, de brukar finnas på de flesta mataffärer=)
Qui dormit, non peccat

Så goda de ser ut, sådana ska vi baka till påsk. Tack för receptet.
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

blä
alldeles för mycket mandelmasseklumpmarsipan. dammsugare är tragiska. ser underbart goda ut, man tar en stooor tugga och så fylls man av en klump marsipanchoklad och känner besvikenheten…