Michel Cluizel
Någon mer som är förtjust i detta märke?
Om ni inte provat, prova! Jag blev helt saaalig 

jag har alldrig hört talas om det , så jag får väll gå ut och kika ;)
vart köpte du det?
Mitt absoluta favvomärke-särskilt plantagechokladen är ljuvlig!
Rekommenderar den med grön förpackning(minns inte vad sorten heter)
Du menar nog Saint Domingue, själv föredrar jag mangaro från Madagskar. Men deta är choklad med hög kvalité
#3 Madagaskar är den som är rödlila? (magenta)

maralumi är min favorit bland cluizels plantagechoklader, kommer inte ihåg var den kommer ifrån men god är den!
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Den är toppen, lenare choklad får man leta efter… dock är deras 85% inte lika bra som många andra. Däremot Venezuelan, var länge min favorit men nu jobbar jag mig uppåt i kakaohalt :)

Har aldrig hört talas om denna choklad. Vart köper man den?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Finns i nästan alla butiker som har finare mörk choklad, i stockholm t.ex i saluhallarna på söder o vid hötorget och flera av godisbutikerna i stan som har lite mer chokladsorter.

Okej får kolla inne i Gävle på deras choklad affär om de har dem där :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

oooh nå nytt att pröva ;D .
Me Like ;D
// Liinda

Maralumi är tydligen populärast, jag förstår varför, har upptäckt den lite senare än de andra men det är nog Concepcion som jag gillar mest, eller.. ganska lika.. Mangaro (Madagaskar) är också jättegod. De andra är inte dumma, men de som är 72% och upp är ganska trista tyvärr, bara två sorter dock. HIttade en bra sida här tycker jag: http://www.chokladshopen.com/index.php?filter_id=22&manufacturers_id=26&cPath=22_26
Michel Cluizel är överskattat enligt mig, alldeles för överdrivna smaker. Amedei's choklad är betydligt bättre, mild utsökt choklad.