Choklad iFokus

Choklad

Etikettallmänt-choklad
Läst 6810 ggr
SofiaChristina
0

Osmaklig choklad.

Vi brukar bara ha trådar om choklad vi tycker om, men har ni nån choklad ni inte kan äta ?

SofiaChristina
0

Jag kan väl börja och choklad med apelsinsmak klarar jag inte av.

CarinaA
0

Eldorados blockchokladSkrikandes

gullenos
0

#1 HÅLLER MED! Det bläigaste som finns ju! Sen gillar jag inte "fejk" choklad som jag kallar det. Det brukar finnas på sånnahär ställen som är stora typ "sveriges största godisaffär?" Där är det inte riktigt choklad utan sån som smakar bajs.

En sak till dom jag nästan kräks av är ju ischoklad…. hihi :P

emwa
0

Choklad med fruktsmak, eller lakrits! Även chokladtryffel eller vad det heter, det är vidrigt…

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

liinah
0

åh, visst lågpris-lösgodis har så fruktansvärt vidriga chokladpraliner, nu kan jag inte ge ett konkret exempel men de smakar i princip ingenting och det som smakar smakar inget gott…. tvi fy!!!

nadnadiine
0

jag gillar inte mörk choklad så grymt mkt ^^

wintermynta
0

Choklad med alkohol i kan jag inte med alls.

svea1
0

All sorts blockchoklad är vidrig! Och nu får ju många sorter inte ens kallas choklad längre, utan bara block, för det innehåller knappt något från kakaobönan alls.

Jag skulle aldrig äta det och aldrig använda det i bakverk heller.

Sen är chokladpraliner med likör i, inte goda heller tycker jag.

Jag har även svårt för söt och fetklibbig lågprismjölkchoklad.

gullenos
0

#8 Aaa fy typ blockchoklad fast det är kokosnötfett i eller nått. fy och tvi.

hus-musen
0

Ischoklad är äckligt samt eldorados choklad och euroshoppers.

Qui dormit, non peccat

Cajza
0

Choklad med frukt och nötter i och mörk choklad.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Toaden
0

ICAs mjölkchoklad… Vidrig, smakar inte ens choklad! Obestämd Frukt och nötter i ger en läskig bismak som jag inte gillar.

Stephanie
0

Ischoklad är vidrigt! Och så är jag inte så förtjust i choklad med frukt eller nötter i heller…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Belindaa
0

Choklad med likör, eller alkohol i. BLÄÄÄÄ. Sen choklad med lakrits, usch.

ElinH
0

#1 Håller med!
Gillar inte de med likör och liknande heller, eller ischoklad…
Alla nya plopp- och centersorter med typ päron och tuttifrutti är helt vidriga ,. ussch. Foten i munnen

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

MyTwiggs
0

Jag har skräckminnen från min barndom av chokladen i chokladjulkalendrar! De ynkliga bitarna smakade som hund-choklad och vad helt vedervärdiga. Jag vet inte varför. Hoppas att chokladen har bättre kvalité nu´, om idén med chokladjulkalendrar fortfarande finns kvar!!!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Faxlin
0

#16: Idag är chokladkalendrarna lite mer smakliga faktiskt. ;-) Här får barnen sådana varje jul.
Dock funderade jag på att göra en egen variant av den till julen som kommer. Men vi får se hur det blir.

Choklad med likör i det klarar jag inte av. Sedan är det mycket med fruktsmak och sådant som är på mode nu som jag inte klarar av. Och plopp med lakrits var en stor besvikelse. Jag tycker om lakrits men inte ihop med choklad.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrann
0

Ischoklad och nougat gillar inte jag.

gullenos
0

JAG ÄLSKAR KALENDERCHOKLAD :) Mihi

#12 Håller verkligen med. Jag tycer ica's choklad smakar typ socker eller nått :S fyy!

[jakke94]
0

mörk choklad
apelsin choklad
och choklad med alkohol är jätteäckliga sorter :P

JMax
0

Gillar inte mörkchoklad eller sån med apelsinsmak, ischoklad är vidrigt o så gillar jag inte alla dessa billiga chokladaskar som vandrar runt i juletider, sen är det ju typ likörfyllda och såna med flytande fyllningar. Finns nog en hel del jag inte gillar!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Toaden
0

#19 Den smakar först jättesött, och sen kommer någon skum eftersmak som inte ens går att beskriva, vilken mardröm! D:

PrinzeZz
0

Choklad med frukt i, Ischoklad, mörk choklad och massa annat

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

isafisa
0

Marabous Non Stop chokladkaka och den med daim,  Blanda inte olika chokladgrejer! Skrikandes

[Buppie]
0

Ischoklad och mörk choklad är bläääääää!

destiny
0

Det finns flera sorters choklad jag inte gillar. Ischoklad, "choklad" som finns bland lösgodiset, mörk choklad, blockchoklad, Marabou mjölkchoklad med daim, plus en del märken jag på sin höjd provat en gång och aldrig mer och inte kommer ihåg vilket märke det var. Numera undviker jag det mesta utom Marabou. Skrattande

bea28
0

jag gillar inte billig choklad som bara smakar fett och socker (typ block, eldorado mfl).. man kan ju undra om dessa choklader som inte smakar choklad innehåller några naturliga ingredienser…

Faxlin
0

#27: Håller med dig helt. De smakar inte choklad som choklad ska smaka. Dock är jag glad för att mina barn tycker att dessa är goda. Det blir lilligare att köpa en varsin chokladkaka åt dem då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tussebus
0

Isschoklad är inte gott, inte likörpraliner heller. Egentligen ska det vara en känsla av kvalité i det jag äter, varför jag inte gillar Marabou heller.

Fazer känns mer äkta av nån konstig andledning, vilket tyvärr begränsar urvalet en smula då jag inte heller är speciellt förtjust i nötter och inte tycker de hör hemma i choklad eller tårtor.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

destroyed
0

choklad med nötter är jag väldigt avvaktande emot. just pga att et finns sånna vidriga nötter i de chokladerna

Mitralis
0

Den utan konkurrens äckligaste chokladen jag någonsin smakat är är misbis kinos, popika, GOGO
Smaken och konsistensen är helt vidrig och jag vet inte vad jag ska jämföra med.
Har plågat i mej 1/3 av ägget för jag tänkte att det kanske blir godare när man "fått in smaken", men jag måste slänga resten.

#17 Jag gjorde en egen adventspåse med de finaste Praliner till julen som var. Tanken var att jag skulle slå in dom en och en i celofan och knyta dit lappar med datum på, men det blev inte av. Efter jul så köpte jag en adventskalender med askar som jag ska använda nästa år och lägga i fin choklad av bästa kvalite =)

Qmab
0

Likörpraliner och romrussin klarar jag inte av….

TrisseCRX
0

jag kan inte äta sån här choklad med typ Conjack (stavningxd) i,
för jag är 12 år , så det är inte specielt gott för mej!
men jag spry nästan!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tog fel center i kiosken och fick nån ny smak, jordgubb och chili, blääääääää fullkomligt vidrig, fick spotta ut

botakt
0

Marabous Non Stop choklad. Den tycker INTE jag om. Kanske för att jag inte gillar Non Stop Skrattande

botakt
0

Marabous Non Stop choklad. Den tycker INTE jag om. Kanske för att jag inte gillar Non Stop Skrattande

Åsa S
0

Fick prova choklad med smak av olika vinsorter på en Formexmässa, inte gott tycker jag + jag gillade inte chokladen med rosepeppar i heller.

Royalz
0

Mörk choklad! Blä

CasperCo
0

block choklad e   sådär,mörk  choklad,för mkt choklad med nötter  i är sådär  tycker jag

Tina-A
0

Euroshoppers är den värsta jag smakat! Försökte ha den i ett bakverk men usch, hela det blev förstört av den äckliga "choklad"smaken.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Strumpa
0

Jag gillar inte Nonstop, Smarties, Ischoklad, Apelsinchoklad, all choklad med frukt i går bort i princip.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

fellfrosch
0

Jag gillar inte After Eight, inte nånstans Obestämd

[peter54]
0

Jag tycker att Marabou mjölkchoklad har blivit mycket sämre på senare år. Den känns "sandig" i konsistensen, inte så len som den var förr.

När jag var liten fanns Nordchokladkakor som mina föräldrar köpte för att de kostade hälften av vad Marabous kakor gjorde, men de där Nordchokladkakorna var just så sandiga i konsistensen och smakade inte gott. Nu tycker jag att Marabou har gått samma väg.

Den äckligaste chokladen jag har smakat är vit choklad. Mörk choklad gillar jag, men inte över 70%kakao, då blir den för vesk.

JAUS
0

#1 Instämmer fullständigt. Choklad med apelsinsmak är helt vidrigt.

cillisw
0

ischoklad, så äckligt!

JAUS
0

Ischoklad med rejält med ekologisk kokosolja med naturlig kokosmak är ju kanongott.Tungan ute

RavenTheAngel
0

maltesers skrattar uss

sen billig choklad nope inte gott…(där de använder lite choklad i de är äckligt bara..)Skrikandes

pesan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, alla godisätare!

Ingen av er pratar om CHOKLAD bara dålig godis!

Ta och lär er om RIKTIG choklad!

Det kan ni göra på t.ex. www.baggus.se

Det har jag gjort och efter det slutar man med allt som finns på ICA och Konsum

Lycka till att upptäcka en ny värld!

Pottan

Strumpa
0

#48 Jag läste på hemsidan du skrev i ditt inlägg;

"mjölkchoklad, mörk choklad 60 -80 %  men även 100 %med härligt fruktiga aromer!"

Citat från infon om chokladprovningen.

På vilket sätt är den chokladen mindre godis än t.ex Lindts choklad med hög kakaohalt? Jag vill gärna veta, då jag aldrig varit på en chokladprovning.

Att det är mycket choklad i denna tråden med låg kakaohalt och mest andra tillsatser är inte så konstigt, för tråden handlar om choklad man inte tycker om. ;P

/Sanna

JAUS
0

#48 Det där är bara chokladsnobberi. Många så kallade "experter" vet väldigt lite om vad kvalité egentligen är. Kolla den här sidan istället för tips hur du identifierar riktig kvalitetschoklad. Om man tror att extremt hög kakaohalt och bitterhet är det samma som kvalitet då vet man inte mycket om choklad. Vems som helst kan enkelt köpa världens bästa choklad (Amedei's Chuao) som finns i varje liten chokladbutik i landet eller via nätet om man bor på landet. Lindt gör nog den mest prisvärda choklad man kan få tag i, hög kvalité för ett bra pris.

[peter54]
0

Det handlar väl en del om kultur och tradition också. Om man bjuder en schweizare på Marabou spottar hon/han antagligen ut.

RavenTheAngel
0

#51 de är nog så skrattar Skrattande

[Bolten]
0

Choklad med chili :( usch vad äckligt det är!

bea28
0

#53, det är juh jättegott :D älskar det ^^

Huldan
0

Alltså… finns det osmaklig choklad? Obestämd

Oriel
0

Choklad med likör </3 xD

-' Rebecca Johansson

emelie92
0

Alla marabous choklader avskyr jag som pesten! Nä, mig med en chokladkaka från marabou lär ni aldrig se. Det samma gäller alla kraft, ICA, och alla andra "godis"-choklader. De smakar bara konstgjort Obestämd

turboama
0

Marabous choklad är ingen hit tycker jag. Den är aldeles för söt i smaken, vilket jag inte alls gillar.

DoD
0

ischoklad är vidrigt

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

[peter54]
0

Nejdå, det är jättegott om man bara använder rätt sorts fett. En del gör på ister och det är verkligen äckligt. Det ska vara kokosfett.

isabelle_
0

Usch, Allt som innehåller äckligt sprit,flytande bär eller är mörk choklad eller ''butikschoklad'' (som man bakar med) är ÄCKLIGT!

Saga85
0

#60 Ister? Det låter ju ännu äckligare än ischoklad gjord på kokosfett.

Här hemma gör vi varje år en liten mängd ischoklad varje jul. Varför är det ingen som vet, eftersom det inte är någon som direkt tycker om det. Brukar gå åt några bitar.

Choklad i kombination med frukt/bär är ingen hit för mig. Ska choklad kombineras med något är det nötter eller något starkt (absintsmak, ingefära, chili).

[peter54]
0

Hmm, hårda ord. Jag tror att det som egentligen är choklad, dvs utan en massa tillsatser för att förändra slutprodukten, är den "riktiga" chokladen. Med andra ord är choklad med minst 70% kakaoinnehåll "riktig" och all annan choklad är någon form av godis med chokladinnehåll.

Adina
0

Choklad med apelsinsmak, usch.
Sedan finns det någon choklad med typ mandelmassa i, det gillar jag inte heller så mycket.

JAUS
0

Kokosfett är nog det näringsmässigt bästa fett som finns (lagras inte i kroppen) och gott är det i alla fall om man gillar kokosmak. FlörtTungan ute

lachesis
0

Ischoklad är inget för mig.

JAUS
0

Intresssant att se att så många hatar kokos här.

Saga85
0

#67 Det är det väl ingen som har skrivit? Vi är bara inga ischokladfan ;)

JAUS
0

Men ischoklad innehåller ju bara choklad och kokosolja, det är väl inte chokladen ni ogillar?

Saga85
0

Ja du, smaken är som baken. Jag känner då ingen kokossmak i ischoklad, tycker bara det smakar som en klump fett med halvdan chokladsmak.

Kokos- och chokladsmak kan vara jättegott ihop. Som om man gör en chokladkaka med glasyr beståendes av kokosgrädde, florsocker och kakao.

JAUS
0

Att du inte känner någon kokossmak i ischoklad beror på att du använder det industriprocessade silverpaket i affärerna, eller hur? Prova att använda kallpessad ekologisk kokosolja med smak istället så märker du stor skillnad.

Elshira
0

# 63 - teoretiskt sett så borde det väll ändå vara när det är mer än 50% choklad? Liksom är det 55% kakao så blir det ju kakao med något annat Skrattande 70% då börjar jag endast räkna det som "mörk choklad" ^^

Hakuna matata!

JAUS
0

#63 + #72 Kan ni ingenting om choklad? Ren mörk choklad utan tillsatser innhåller: kakaomassa, kakaosmör och socker och ev vanilj.Fördelningen mellan dessa ingredienser avgör kakaohalten.

Saga85
0

#71 Mycket möjligt. Jag vet inte. Får väl ta och vara noggrannare inför nästa jul och se om jag får överseende för konsistensen också Glad

Strumpa
0

#73 Varför måste man kunna allt om chokladens sammansättning menar du? Låter lite som en diskussion från kolhydrater.ifokus Tungan ute

/Sanna

Elshira
0

#73 - För det första behöver du itne vara så j**la kaxig och för det andra var jag inte ens seriös, jag menade det ungerär som "Tog han macka med smör eller smör med macka"… Ironiskt alltså…

Hakuna matata!

Veero
0

Ischoklad är så blääSkrikandes och ägglikör med!

[peter54]
0

#73 Ödmjuk som ett helt vanligt kylskåp hör jag Obestämd Du begriper säkert lika bra som alla andra vad jag menar - att choklad är choklad när det är mer kakao än annat i massan och att den massa som innehåller mest kakao också är den renaste chokladen.

Att denna blir mörk choklad är ju självklart, annars är det ju ytterligare ingredienser tillsatta. Nu sa jag heller inget om att man måste gilla det bara för att det är den "mesta" chokladen, utan bara konstatera hur jag ser på saken.

Adina
0

Nä, äggklikör är inte heller någon större favorit.

JAUS
0

#78 Varför ska jag visa ödmjukhet för ditt trams? Du kan ju ingenting. Du bara gissar och tycker. Det är faktiskt möjligt att öka kakaosmöret och därmed få en lägre kakaohalt, utan att tillsätta några tillsatser.

[peter54]
0

#80 Kanske för att det inte är särskilt smickrande när någon med besserwisser-fasoner försöker skriva alla andra på näsan genom att säga "kan ni ingenting om choklad" och därmed försöka diskvalificera alla här som inte i första hand kollar sammansättning, utan bryr sig mera om hur chokladen smakar.

Du menar uppenbarligen att alla som inte läser in sig på chokladens sammansättning ska hålla truten här, eller?

Livzson
0

Choklad med russin blir jag illamående av..

// Lisa, medarbetare på Twilight

RavenTheAngel
0

Tycker chokladen smakade bättre förr (marabou..den smakar inte alls likadant som då)är de nån mer som tycker så?

[peter54]
0

#83 Absolut! Jag tycker att Marabous choklad nu smakar som billigare choklad gjorde förr, exempelvis Nordchoklads blå och gröna kakor. Marabous choklad har nu blivit liksom lite sandiga i konsistensen, inte så len i smaken som förr.

RavenTheAngel
0

#84 ja visst är de nån skillnad ändå på chokladen..

Sandigare hmm ja de är kanske de då..

danino
0

maraboes är för söt

LiseMargareta
0

Har väldigt svårt för choklad med hackade kakaobönor i.

Furatekken
0

Jag är finsmakare, så jag klarar inte av att äta billig choklad, som Euroshoppers eller Eldorados.

CasperCo
0

ingen fan av mörk choklad

Fillifjonkan
0

Allt vad kryddor blandat med choklad är rent förfärligt tycker jag……….HUR KAN MAN bara blanda, peppar, chilli i denna annars så underbara läckerhet??

MVH Elis

Minicole
0

Jag måste hålla med många andra och säga att jag inte gillar varken ischoklad eller sån som är i julkalendrar. Men som första inlägget säger så är apelson choklad det värsta!Skrikandes

MadebyM
0

Jag röstar på chokladen i chokladkalendrarna, usch!

Hamka
0

Har svårt med choklad med låg kakao halt då jag känner smörsmaken och jag avskyr smör!

[Bolten]
0

#92 jag ällllskar verkligen kalender chokladen!!!! Mumms!

Hickory
0

euroshopper choklad kakan 100gram för 5kr

och den där pralinen i alladin asken med ett körsbär i. den är läskig.

all form av lösviktschoklad…undrar om den egentligen är smaksatt industri fett med brunt färgmedel i?

oboy "choklad" pulver dryck….

fast idag finns så förbannat mycket olustig choklad tycker jag =) även dom dyra sorterna som ska föreställa bättre, smakar många gånger blähä!!

jag kan inte räkna upp alla olustigheter jag stött på, det skulle bli ett för långt inlägg.

Belindaa
0

#95 euroshopper för 5 kr smakar ju nästan som marabou! Perfekt är den ;) hehe

Huldan
0

Marabou sommar!

RatLover
0

För mörk-, is- och blockchoklad :)

[peter54]
0

En av de absolut äckligaste chokladtyperna jag vet är den som finns i Kinder Eggs.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.