Favoritchoklad genom tiderna?
Vilken är just din favoritchoklad? Varför?
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
After Eight, hihi :P För jag tål den 

åhh, jag har så många favoriter:) men jag kan väl säga marabou apelsinkrokant för att den är så god:)
Lindt Creation 70% Granatäpple och Chili

hmm.. jag har alltid tyckt om after eight och vanliga center faktiskt=) polly är oxå en favorit som jag dock inte äter så ofta längre.
Qui dormit, non peccat
Just nu är det Geisha hasselnöt.Mums

Just nu är jag såld på Fazer blå och mintchoklad. Mums!
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Polly (de mörka är godast, som inte går att köpa i ensam påse utan man måste ta en blandad :p) och Risen
Finns ingen favorit, älskar alla! Men den jag just nu är riktigt sugen på är marabou mjölkchoklad!

#7 Ska vi dela en påse?
Jag gillar bara de ljusa.
#4 Håller med dig, vanliga center är gott.
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Vad är fazerina? Har jag missat nåt?

oh.
after eight, jag älskar det. helt klart!

Marabou-chockladkakor!
Men även daim också!

oh. ja, rent utsagt så älskar jag den mesta chokladen, haha. :D

Anthon Bergs Ghana choklad är min favvo eller stratos från norge.. bara för att det påminner om barndommen:)
Den mörka chokladen från Carb zone .. ingen laktos och inte massa onödigheter..

Riesen just nu tror jag :D
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Det finns så många men just nu är jag väldigt förtjust i Marabou Amigo med sombreros ;)
Gamla chokladminnen. I topp för mig blir det de flaskformade "supisarna" med färgglatt staniolpapper på. De kostade 25 öre när jag var 12-13 år.
Vit choklad, tyvärr finns den inte och få tag i här. :( men även dumle är god. :)
Jag gillan nästan all choklad, men just nu är favoriten Geisha.
Såå god! 

Apelsinkrokant, choklad med lakrits, Mintkrokant, choklad med daimbitar i……. After Eight varianten med Irish Cream!,,,,,m fl
#24 After eight med IC har jag helt missat. Men det låter onekligen intressant. After Eight är ju underbart. Och att det är veganskt är ju ett stort plus.
Annars är favoriten en mörk choklad med absintsmak jag smakade på en gång. Underbar. Ska nog ta mig en tripp till någon av de två chokladbutiker här i Göteborg och se om de har något sånt.
Mörk choklad med en smak av något starkt är en klar favorit.
_No way! Yes way!

Jag är nyfrälst mörk choklad-älskare
70% choklad med apelsin är mmmm…
men jag ändrar mej kanske när jag hunnit smaka på fler sorter

fazer choklad, polly
Den mesta chokladen jag smakat är skitgod, kan inte bestämma en favorit.
Fazerchoklad
Fylligare smak får man leta efter!
Plamil har god choklad. Deras mörka choklad är faktiskt underbar enligt mig. Innan jag smakade Plamils mörka så var jag mer en mjölkchokladare. Det är jag " botad" från nu.
Plamils choklak smakar choklad. Smaken överskuggas inte av socker, mjölk eller andra tillsatser. Rent och gott!!

Marabou kokos… center, malteser… oj ska stoppa nu för tanken vandrar vidare och listan kan bli lång. Kokoschokladen finns inte längre tyvärr.
Kommer i håg en glass från min barndom som hette Mandolito, kommer fortfarande att tänka på denna glass som extra god.

Så otroligt svårt! Får man välja glass väljer jag Ben&Jerry's New York Super Fudge Chunk..vanlig choklad har jag inte en aning, men Marabou Schweizernöt är otroligt god, tröttnar aldrig på den.
Center med den vanliga fyllningen…
U R us

Lindts mörka choklad kryddad med Chili. … MUMS!
Måste helt ärligt säga att jag föredrar choklad mousse :)

Odense nougat….räknas den som choklad?

Åre chokladen, specielt den med blåbär i vit choklad 
kissmekate.blogg.se
älskar mörk choklad,,,,alladin-asken är inte dum om man bara tar de mörka bitarna.men just nu är det mörk noblesse som är min favvo

Aware 70 %. har aldrig ätit en så god choklad. älskar mörk choklad och denna är den godaste! som om det inte vore nog så är den rättvisemärkt! bäst av allt! köper bara denna!
var hittar man den?har aldrig hört talas om den,,skulle jag gärna prova

den finns på willys och hemköp tror jag… smaken är som baken men jag gillar den. har alltid ett lager…har lagt på mig en del sedan jag började köpa den..=)
http://www.ekoshoppa.se/rattvisemarktfairtrade/aware-rattvisemarkta-varor-fran-axfood/
Marabou mjölkchoklad är nog min favorit genom tiderna. Och Center eller de där center kopiorna som finns i lösgodiset i affären! Den nya Rittersport med gräddkola och nötter är himelsk också!
Jennie
ska testa willys,,,rittesports med russin och nötter fanns förut,men har inte hittat den på länge
Jag har alltid varit svag för vit choklad, speciellt den som finns i mitten i paradis-askarna ;)
#45,,,den tycker jag inte om,,,tycker inte om vit choklad,,,men det är bra att asken innehåller blandad choklad,så det finn lite åt alla
Lindt mörk med mint är aboslut en kandidat! Även med havssalt…

Premium Dark Orange, den tycks bara gå att köpa i på vissa ställen, grr >=(

Vit smält blockchoklad är hur gott som helst :D
Lindts mörka med blåbär =)