Choklad iFokus

Choklad

Etiketthögtider-choklad
Läst 2447 ggr
Ebba-A
0

Choklad som julklapp

Vilken choklad önskar vill du ha i julklapp? Eller vilken  du ger bort och till vem? Skrattande

Värd på Choklad iFokus

Migoff
0

Jag ger bort chokladklubbor till mamma :)

Ebba-A
0

Jag ska ge bort choklad till mig själv Oskyldig Men har knappt några pengar, så det får bli billig Lindt. Ska nog köpa två smaker jag är nyfiken på men aldrig provat - Sea Salt och Chili.

Värd på Choklad iFokus

Migoff
0

Usch, det kan väl inte vara gott med salti choklad? ^^

HannaM
0

Jo det är faktiskt mycket bättre än det låter med salt i=) Chokladfabriken har en lakritskola doppad i choklad med salt ovanpå, den gillade till och med jag som inte är förtjust i lakrits.

Gällande frågan=) Jo jag ska göra chokladpraliner och ge bort till större delen av släkten (ehm ja alltså, mamma pappa och morfar=P)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det skumma är att det är gott med salt i choklad, trodde inte det sjävl tills jag smakade.

Brukar ge bort hemgjord tryffel till jul men funderar i år på svika det Skäms och ge saffranskorpor för jag har inte hittat nåt tryffelsmak jag vill göra….vill ju inte göra samma som tidigare

HannaM
0

#5 Vad har du gjort?

Vi har hitills gjort:

-kardemumma

-mint

-hallon

-björnbär

-pepparkaka och tranbär

-chili

-mango

-hasselnöt

Kanske något mer, vill gärna prova att göra med röda vinbär, passionsfrukt, citron….

sayuri
0

Jag kommer ge bort lite rosa/röd fudge till några kompisar och lite annat enklare godis. Själv önskar jag mig inte så mycket, har en favorit som jag just nu helt glömt bort namnet på men jag tror det är den jag har på bilden iaf haha

Mikael något tror jag den heter, får kolla det närmare på fredag tror jag.

#6 Citron tycker jag att du nästan måste prova, TVÅNG nästan. Fast jag vill också smaka citronchoklad! Jag har blivit allergisk mot apelcin nu så, fuskigt! Pepparkaka? Hur jorde du den får du väldigt gärna tala om för mig, min fantasi tog slut nån gång innan midnatt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Oj vad har jag gjort, chili, saffran, sprit och julsmak…så nån mer som jag inte kommer på nu.

Citron kanske kan vara nåt Obestämd

tantan
0

#7 pepparkakan gjorde vi med Becherovka, tjeckisk sprit med pepparkakssmak.

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Hm, funderade på pepparkaka men har nog kommit på vad det blir, Ingefärstryffel….kan bli precis hur gott som helst eller hur tokfel som helst :-D

Hitta receptet på http://www.tasteline.com/Recept/Ingefarstryffel

Får man inte länka får ni ta bort den. Tyvärr var det inga bilder på just dem