Choklad utan socker
Finns det något café i Stockholms city som gör varm chocklad utan vanligt socker i? Jag har diabetes och det är så trkigt att få högt socker bara för att jag tycker om varm choklad. Hemma kan jag göra egen, men jag vet inte hur det ser ut på stan.

Inte så att jag kan säga spontant att det finns något ställe. Men, å andra sidan har jag aldrig frågat. Om jag var du skulle jag ringa och höra efter med några cafeer du kan tänkas vara intresserad av.

Jag har faktiskk aldrig frågat själv heller, men jag skulle kunna göra det nästa gång jag ska fika.

Det tycker jag låter som en bra ide. Om inte annat kan du ju tipsa dom om att börja med det alternativet, finns ju många diabetiker. En bra början är j uatt hitta ett ställe där dom gör chokladen på kakao och socker, många gör på antingen oboypulver (eller liknande) eller på typ chokladsås som är färdig. Där har dom nog svårare att byta ut sockret.
Berätta gärna om du hittar något ställe!

Ja, det är lite det jag tänker på. Oboy och chokladsås är ju väldigt söta båda två. Var jag kan hitta riktig choklad vet jag dock inte, men återigen har jag inte frågat om det heller. Jag får helt enkelt ta och fråga mera!

Chokladfabriken har vad jag vet iaf tre olika sorters choklad, en vit, en mjölk och en mörk. Den mörka innehåller ju åtminsone mindre socker men ja. Det hjälper väl kanske inte.

Var ligger Chokladfabriken?

Dom har några olika butiker. http://www.chokladfabriken.com/
Du kan ju maila dit också och fråga?