... har nagon provat Amedei?
Nu vet jag inte om Amedei finns is Sverige … men om … vad ar omdomet? Jean-Pierre ska till Lecco i norra Italien i borjan pa mars och jag funderar pa att be honom kopa hem en ranson. Har finns chokladen bara pa vissa stallen - inte dar jag bor forstas, i Grand Rapids, hogsate for Calvinistisk renlevnad :0)
Dar den finns att kopa kostar den over $100 for en en liten pase. Jag hoppas att den ar billigare i Italien … kanske jag misstar mig …

Jodå, AMedei finns här och det är riktigt bra choklad enligt mitt tycke.

Vad kostar en kaka i Sverige? Behover jamforelsepris …

Det beror ju på var du köper den, priserna kan variera rätt ordentligt. Vet dock att Chuao och °9 ligger någonstans mellan 90 och 120 kr för 50 g.

Gulp
… om jag raknar ratt ($ = 6,4 kronor) sa betyder det mellan $28 - $36/100gr och det lar val knappast vara billigare i Italien.
Detta ar betydligt dyrare an att kopa den online (inclusive shipping) har …

Japp dyr som.. men god=)
Jag köpte en kaka Amedei (100 gram 70%) på universeum i göteborg i giftshoppen för 45 kr =) Absolut prisvärd, jag är inte så mycket för mörk choklad annars men den var mumma!
Hakuna matata!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jean-Pierre kom hem vid midnatt och har Amedei (och annan choklad ocksa) med sig :0) Har inte tittat i hans vaska annu 
Nar han ringde hem haromdagen sa han att sekreteraren hade varit ute och shoppat … sa han fick inte prischocken forran allt var sagt och gjort redan 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nar Jean-Pierre packade upp chokladen sa var det … 16 chokladkakor, alla olika varianter, och en chokladask!
Amedei var dyr i Italien ocksa (sarskilt nar kakorna ar pa 50gr) men en sa'n sats racker ju ett tag for mig (ater LCHF) eftersom jag bara ater na'n bit da och da. Det var sekreteraren som var ute och handlade … och konstigt nog ar hennes favorit Lindt. Hon sa att koper hon en kaka sa ar den slut innan hon kommer hem/till arbetet. Har hittar man Lindt overallt, till overkomliga priser och aven upp over 90% cacao. Vi har ocksa affarer som heter Aldi - tror det ar Lidl i Europa - och de har bra europeisk choklad med hog cacao% for mycket rimliga priser. Sag aven choklad fran Polen. Jag tvekar att kopa den eftersom jag fick en ask i present nar jag var i Warsaw en gang pa 80-talet, och den chokladen smakade bara damm.
Amedeis forpackningsdesign tyckte jag valdigt mycket om - och jag har sett det mesta i forpackning och etiketter eftersom det ar Jean-Pierres arbetsomrade - skulle nog ha kopt en kaka bara for dens skull, om jag inte hade last om chokladen forst.