Nyårs firandet
Jag bjöd på Fylda vetebullar, döden för min mage men en gång om året kan det vara värt… imorgon gluten allergiker (Jag SKA klara det!). Min mammas Rosa Fudge som jag också har lagt ut här. De hade en minst sagt skum färg men oavsett så smakade de förvånansvärt gott (tar annars bara mörk choklad). Och min favorit: Fransk chokladkaka. Sen var det dags för bubbelblasket och raketer.
Bästa komplimangen: "Hit med bullfatet, de var ju goda!" från en svåger.
Bild: Mina vetebullar eftersom de andra redan finns på bild här. 
Inga raketer, ingen skumpa, inga kakor. Men choklad hade vi.
Vi var till mina föräldrar och åt middag. Annars tog vi det allmänt lugnt.
Hade jag varit själv med mina illrar då hade det bara varit en massa kyckling till dem och choklad till mig. Men är man bortbjuden har man tyvärr inte alltid något val.

Choklad både i glass, kakor och Praliner, några små fina fyrverkeritårtor som är mer vackra än högljudda.
Sen mys med familjen både två och de fyrbenta raringarna!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

nä, nån choklad hade jag inte :( bara raketer och vin.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#4 Låter trevligt det! =) Det är jobbigt med volymen på raketer ibland. Jag är glad att mina små de var ute i obygden och sov.
#5 Usch då en nyår utan choklad! Nåja det kommer fler dagar som chokladen kan förgylla =)

Här hade vi choklad i vanliga choklad askar. Annars var nyåret väldigt lungt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
den rosa fudgen va väldigt god… synd att den va så kladdig :D, och chokladkakan … mmmmmmums… synd att jag hade ätit innan
P.S så högt smällde det väl inte? eller?
37 Vilka askar hade ni?
Det var antagligen för att jag glömde temperera chokladen och hade mjölk i stället för grädde. Men jag har häldre kladdigt godis än att man blir dålig på grund av sur grädde.
Jo, jag tyckte det smälde ganska friskt fast att hålla kameran samtidigt som man försöker skona öronen är inte så lyckat kan jag säga! Men det blev några intressanta bilder ändå.

Vi överlevde nyår vi med. Alla hundar illrar och människor. Dock inte ÅsaFs brevlåda. Tolvslaget tillbringade jag och Åsa i köket med två hundar medan övriga närvarande var ute och smällde av raketer.

#10: haha, nej och till postens stora ilska har jag fortfarande ingen brevlåda. ;-)
Men nu är den målad och klar. Blev inte riktigt som jag ville, men det får duga. Och i eftermiddag ska den lackas. Så i morgon hoppas jag få en glad brevbärare igen som har en låda att stoppa posten i. ;-)
Audiatur et altera pars

#11 en glad brevbärare är en bra brevbärare=)

#12: Hmm, får nog stå ut med en arg brevbärare en dag till. Har helt glömt att lacka lådan idag. 
Audiatur et altera pars

#13 fyyy på dig, nu får du ge brevbäraren lite choklad så han blir snäll och glad, eller kanske lite av dina kakor som tar upp frysen=)

#14: haha, kanske skulle lägga ut lite kakor. :-)
Audiatur et altera pars